Gezond eten dagmenu 4

 Eenvoudig, natuurlijk eten met een bom aan voedingsstoffen                        

Dagmenu 1.      Dagmenu 2       Dagmenu 3

Ontbijt: 

  • Kop lauwwarm water
  • vers fruit op een lege maag
  • 1/2 biologische appel, 1/2 kiwi en 5 gepelde amandelen
  • Daarna rest ontbijt klaarmaken ( is een kleine pauze )
  • 50 gram havermoutvlokken met 50 gram volle yoghurt+ 50 gram volle kwark Aanzoeten met honing.
  • Extra: een theelepel ( 5 gram ongeveer ) vers gemalen lijnzaad toevoegen

***************************************Test je gewicht***********************************************

12.30

  • Kop groene thee
  • 2/3 gewone aardappel en 1/3 zoet aardappel koken
  • Daarna toevoegen stukjes broccoli, beetje rozemarijn en rode ui. Kort meekoken.
  • Pureer en voeg toe klontje echte boter en per persoon 1 eetlepel olijfolie extra vierge
  • Gebakken biologisch eitje, voeg stukjes knoflook en verse gember toe
  • Kruiden met peper, zeezout, herbamare

************************************Evenwichtige bloedsuikerspiegel*******************************

15.30

  • stuk vers fruit
  • Walnoten/amandelen
  • 1-2 stukjes pure (70-85 % cacao) chocolade

***************************************Bewegen/sporten goed voor je brein**************************

18.00 uur

  • Verse aspergesoep
  • Basmati/zilvervliesrijst
  • Peulvruchten
  • Paksoi kort stomen
  • Toevoegen klontje roomboter en 1 eetlepel olijfolie extra vierge

********************************Natuurlijke verse aspergesoep********************************

21.00 uur

 

  • Kop kamille thee
  • 50 gram havermout+50 gram volle yoghurt+50 gram volle kwark.
  • Aanzoeten met honing
  • glaasje rode wijn

*****************************************Drink weinig calorieën***********************************