Sterke botten en behoud van spiermassa! Doe aan krachttraining!

De beste training om spierverlies tegen te gaan of spieren op te bouwen is krachttraining. Dit kan op iedere leeftijd. Krachttraining biedt vele voordelen en is een fundament voor al je dagelijkse activiteiten!

 

Sterke beenspieren

Train je beenspieren met kniebuigingen met stoel en later met gewichten.

  • Doe deze oefening 2x per week bv. op maandag en donderdag
  • Ga staan voor een stoel ( keukenstoel )
  • Klik Hier voor de hele oefening sterke beenspieren

Voordelen van krachttraining

  1. Spieren worden sterker
  2. Betere aansturing van spieren
  3. Verbeterde hartfunctie
  4. Stevigere botten...Lees meer...
  5. Meer energie
  6. Verbeterde verbranding
  7. En betere nachtrust
  8. Verbeterde lichaamsverhouding
  9. Verminderde kans op ziektebeelden ( hart-en vaatziekten, diabetes)
  10. Vermindering van lichamelijke klachten ( rugklachten , nekklachten)
  11. Verbeterd cholesterolniveau en bloeddruk.....Cholesterol: goed of slecht?

De complete training: krachttraining en aerobe Training

Spierversterkende oefeningen (krachttraining) afwisselend met aerobe training ( stevig wandelen, fietsen) is een uitstekende combinatie om sterk te worden met een goede conditie.

 

 

 Klik Hier voordelen complete training

 

Afvallen? Doe aan krachttraining!

Als je afvalt verlies je naast vetweefsel ook voor de helft aan spiermassa. Minder spiermassa betekent minder spierkracht en een lagere stofwisseling. Spiermassa is actief weefsel en verbruikt energie. Vetmassa verbruikt geen energie. Hoe meer spiermassa hoe hoger de ruststofwisseling. Krachttraining zorgt ervoor dat je spiermassa behouden blijft of toeneemt zodat je 24 uur per dag meer calorieën verbrandt.

 

Weet u dat:  Een getraind persoon van 70 jaar dezelfde spiermassa kan hebben als......

Een ongetraind persoon van 30 jaar!