Versterk je spierkracht; doe aan krachttraining                                           

Het verlies aan spierkracht (sarcopenie) wordt veroorzaakt door een afnemende spiermassa. Dat begint bij de mens al vanaf het dertigste levensjaar; elk jaar bedraagt de teruggang in spiermassa ongeveer.....lees meer over krachttraining Klik Hier

Meditatieve krachttraining

Start in oktober. Meld je aan voor een proefles. 

 

Wil je blijvend naar een gezond gewicht?

Gratis begeleiding via email contact.

Train je Longcapaciteit 


Boek: Beetje Leuk Oud Worden van Wies Verbeek

Fitgym oefeningen

De stabiliteit en kracht van je lichaam worden op de eerste plaats niet bepaald door de kracht van je armen en benen maar door de kracht van je centrum. Het gebied rond je onderrug en je onderbuik. Oefeningen ter versterking van je 'powerhouse': dwarse buikspieren, bekkenbodem, middenrif en spieren van je onderrug. Klik Hier voor de Fitgym oefeningen.

 

Belangrijk voldoende eiwitten in je voeding voor behoud van spieren.

Wist je dat door fysieke inspanning de effectiviteit van deze eiwitten op je spieren flink toeneemt.

Bekijk onderstaande video.

Gezond eten en effectief bewegen tijdens de coronacrisis en daarna! Voor een sterk immuunsysteem en een gezond gewicht.

Afvallen? Doe aan krachttraining!

Als je afvalt verlies je naast vetweefsel ook voor de helft aan spiermassa. Minder spiermassa betekent minder spierkracht en een lagere stofwisseling. Spiermassa is actief weefsel en verbruikt energie. Vetmassa verbruikt geen energie. Hoe meer spiermassa hoe hoger de ruststofwisseling. Krachttraining zorgt ervoor dat je spiermassa behouden blijft of toeneemt zodat je 24 uur per dag meer calorieën verbrandt.