Versterk je spierkracht! met Krachttraining en Fitgym

Het verlies aan spierkracht (sarcopenie) wordt veroorzaakt door een afnemende spiermassa. Dat begint bij de mens al vanaf het dertigste levensjaar; elk jaar bedraagt de teruggang in spiermassa ongeveer een procent. Deze spieren zijn alleen te behouden door voldoende te bewegen. Een uur krachttraining  en een uur fitgym zijn een uitstekende basis voor behoud van je spierkracht en motoriek. Er zijn 3 lessen Fitness40+ op maandag in Gemert en 2 lessen Fitgym in Handel op de woensdagavond. De trainingen zijn gezellig, laagdrempelig en iedereen kan meedoen.

  

     Boekje 'Rookvrije Generatie" 

Train je longcapaciteit

Print Hier Gewichtskalender 2019

Top  10 Fit Eet Tips

Tip: Groenten stomen!

Lees alle Fit Columns

Afvallen? Doe aan krachttraining!

Als je afvalt verlies je naast vetweefsel ook voor de helft aan spiermassa. Minder spiermassa betekent minder spierkracht en een lagere stofwisseling. Spiermassa is actief weefsel en verbruikt energie. Vetmassa verbruikt geen energie. Hoe meer spiermassa hoe hoger de ruststofwisseling. Krachttraining zorgt ervoor dat je spiermassa behouden blijft of toeneemt zodat je 24 uur per dag meer calorieën verbrandt.