Gezond eten tijdens coronacrisis en daarna!!!

Voor een sterk immuunsysteem en een gezond gewicht.

Eenvoudig, natuurlijk eten met een bom aan voedingsstoffen.

Dagmenu 1.            Dagmenu 2.               Dagmenu 3                Dagmenu 4         Recepten 5

Ontbijt:

  • Kop lauwwarm water
  • vers fruit op een lege maag
  • 1/2 biologische appel in stukjes gemengd met gekookte blauwe bessen 5 gepelde amandelen
  • Daarna rest ontbijt klaarmaken ( is een kleine pauze )
  • 50 gram havermoutvlokken met 50 gram volle yoghurt+ 50 gram volle kwark Aanzoeten met honing.
  • Extra: een theelepel ( 5 gram ongeveer ) vers gemalen lijnzaad toevoegen

************************************* De juiste koolhydraten***************************************

12.30 uur

  • Kop groene thee
  • Kook 2/3 gewone aardappel en 1/3 zoete aardappel
  • Pureer aardappels, voeg toe klontje echte boter/ 1 eetlepel ( per persoon ) olijfolie extra vierge.
  • Kruiden met bv. herbamare ( zeezout+ kruiden )
  • Stoom worteltjes tot bijt gaar
  • Bieftartaartje bakken in klontje echte boter. Gebruik peper en druk kleine stukjes verse gember in de tartaar.

*****************************************Gestoomde wortels*******************************************

15.30 uur

  • Banaan
  • Walnoten/gepelde amandelen
  • 1-2 stukjes pure chocolade ( 85-90 % cacao )

******************************************Pure cacao*****************************************************

18.00 uur

  • Kop citroenmelisse thee
  • Basmati/zilvervlies rijst
  • Stukjes courgette kort stomen
  • Gebakken biologisch eitje
  • Na opscheppen toevoegen 1 eetlepel olijfolie extra vierge

********************************************De juiste vetten***********************************************

21.00 uur

  • Kop kamille thee
  • 50 gram havermout+ 50 gram volle yoghurt+ 50 gram volle kwart. Aanzoeten met honing.

***********************************************Havermout**********************************************

 

Thuis Trainen Programma

 Sterke rug- en buikspieren: Train je Powerhouse!  

Balansoefening Kraanvogel 1-2-3: Train je Evenwichtsorgaan!

Sterke longen: Train je Longcapaciteit! 

                                               

                                                          Lees de ........ BeFit  Columns over

gezonde voeding en effectief bewegen!

 

Versterk je spierkracht! met Krachttraining en Fitgym

Het verlies aan spierkracht (sarcopenie) wordt veroorzaakt door een afnemende spiermassa. Dat begint bij de mens al vanaf het dertigste levensjaar; elk jaar bedraagt de teruggang in spiermassa ongeveer een procent. Deze spieren zijn alleen te behouden door voldoende te bewegen. Een uur krachttraining  en een uur fitgym zijn een uitstekende basis voor behoud van je spierkracht en motoriek. Er zijn 3 lessen Fitness40+ op maandag in Gemert en 2 lessen Fitgym in Handel op de woensdagavond. De trainingen zijn gezellig, laagdrempelig en iedereen kan meedoen.

Print Hier de 18 vorm Qi Gong schema

    Print Hier je voedingsschema    

 

De beste tips van verouderingsprofessor Andrea Maier